Iaurt de casa

Unul dintre mesajele cela mai vizionate pe blogul meu este cel care descrie o reteta despre iaurt.
Din motive ecologice sau economice, pentru mine, iaurtul de casa a devenit o adevarata pasiune. Folosesc intotdeauna o masina de facut iaurt, de fapt am doua masini... Imi plac iaurturile dulci, colorate dar si cele sarate. Le servesc in aperitiv si au intotdeauna acelasi efect pozitiv.
Pentru cei si cele care nu poseda o astfel de masina, am scris o metoda de a face iaurt. Sper sa va reuseasca. Va rog sa imi scrieti daca procedati altfel, ma intereseaza foarte mult.
Pentru a pune documentul on line am folosit site-ul scribd.com. Fiind pentru prima data cand procedez astfel,va rog sa imi spuneti daca documentul este lizibil.
Daca va intereseaza originalul, il pot pune pe rapidshare.
Pofta buna,

Irina



iaurt

Comentarii

Bianca a spus…
Excelenta prezentare si excelente idei. Felicitari!
Irina a spus…
Buna Bianca, bine ai venit. Multumesc pentru mesaj, imi era frica ca fisierul e mult prea mare si ca blogul se va deschide mai greu!
Cristina a spus…
absolut minunat !!! si prezentarea dar mai ales retelele .
ps sa imi spui cum se numeste mincarica aia in franceza ca sa schimb titlul la reteta .
paaaa
Irina a spus…
Multumesc Cristina.
In Franta tian = mancare de legume la cuptor, legumele sunt taiate in felii rotunzi subtiri si aranjate asa cum ai procedat tu. La ratatouille legumele sunt taiate in cuburi iar mancarea se gateste pe foc sau in cuptor.
De regula, la tian adaugi branza (mozarella, daca vrei). La ratatouille nu.
Pe blogul meu exista deja o reteta de ratatouille, o sa incerc sa fac cat de curand si un tian.
Natalia a spus…
Excelent, abia aştept să prepar şi eu în această variantă. Eu fac adesea iaurt în casă, însă nu ştiam de varianta cu lapte praf.
Irina a spus…
Natalia, abia astept sa imi spui daca ti-a reusit si aceasta reteta!
Raluca a spus…
Perfect lizibil si absolut incantator!! M-ai convins, prima achizitie din Franta va fi o iaurtiera! :)
Irina a spus…
Raluca, cred ca ai luat o decizie foarte buna!
Anonim a spus…
Buna, Irina! Foarte interesanta postarea ta despre iaurt! Am si eu o intrebare: cat timp se poate pastra in frigider iaurtul de casa amestecat cu fructe (in cazul meu, capsuni) initial fierte putin cu zahar/miere? Ma gandesc ca poate fermenteaza fructele in combinatie cu iaurtul. Multumesc mult si felicitari pt tot ceea ce faci tu aici!:)
Anamaria
Irina a spus…
Eu pastrez iaurtul cu fructe o saptamana.
Bine ai venit!
Edith a spus…
Superbe pozele din prezentare!
Irina a spus…
Edith, multumesc mult!
Andrei M. a spus…
Eu chiar nu inteleg, ca sa faci iaurt, unul dintre ingrediente este ... iaurtul? :)

Ideea e ca as vrea sa imi fac iaurt cu ingrediente naturale (si anume lapte de vaca de la tarani), fara sa cumpar iaurt din comert. Any ideas? Thanx.
Irina a spus…
Andrei, iaurtul tine loc de ferment lactic. Iti e necesar, altfel nu poti sa il obtii. Dupa ce faci prima tura, opresti un iaurt si il folosesti ca ferment pentru cea de a doua.
Cred totusi ca, dupa cateva ture, trebuie sa foloesti din nou un iaurt din comert.
Daca nu ai iaurt, foloseste direct fermenti sub forma de pudra. Ii pot gasi la farmacie sau in magazinele bio!
Mult succes.
Andrei M. a spus…
Multumesc pentru informatii, Irina. Intre timp am mai intrebat o prietena si mi-a explicat si ea cum stau lucrurile :)
Thanx again!
Irina a spus…
Imi pare bine ca te-al lamurit! O seara buna!
Iulia ❤️ a spus…
Felicitari...DAca nu am iaurtiera nu am cum sa il fac?
Anonim a spus…
Buna,Irina.de un an si jumatate am si eu o iaurtiera primita de la sora mea di Spania.sint si in Romania de vinzare la magazinul Real in jur de 100 ron.voiam sa-ti spun ca eu am descoperit un iaurt cu fermenti vii pe care-l folosesc la iaurtul pe care il fac.Nu folosesc niciodata lapte praf.iaurtul se numeste BIFIDUS SI E PRODUS DE FIRMA PRODLACTA BRASOV.SOFIA
Anonim a spus…
iaurtul de mai sus contine urmatoarele bacterii:streptococcus thermophilus,lactobacilus delbruekii,bifidobacterium bifidum,lactobacilus acidophilus.
Irina a spus…
Buna Sofia, toate iaurturile contin bacterii lactice. Cu siguranta ca unele iaurturi sunt mai bune. Laptele praf serveste ajuta la obtinerea unui iaurt mai gros. Nu are acelasi rol ca iaurtul.
Multumesc pentru informatii!
Anonim a spus…
Irina,eu am observat ca obtin un iaurt mai gros daca il las in iaurtiera 10-11 ore.La inceput il lasam doar 8 ore si iesea moale,balos pentru ca nu voiam sa pun lapte praf.Am obtinut un iaurt foarte bun cind am pus pe linga iaurtul de saminta si cite o lingurita de smintina.Iti multumesc ca mi-ai raspuns si poate ne mai impartasim reciproc experientele.Imi place mult blogul tau.SOFIA
Irina a spus…
Sofia, ai dreptate. Si la mine iese mai gros. Sau mai apas pe butonul start imediat ce acesta s-a inchis prima oara.
Imi pare bine ca iti place blogul!
Incerc sa mai postez retete de iaurt cat de curand.
Anonim a spus…
Buna seara. Vreau sa va spun si eu din experienta mea.

Fiind marinar, pe nava nu avem iaurt proaspat (de cele mai multe ori, cei ce ne aprovizioneaza ne aduc iaurturi de calitate proasta, pline de gelatina si de e-uri). Odata, in voiaj fiind, aveam o pofta nebuna de iaurt (desi imi place si cel dulce, cu fructe, il prefer pe cel traditional, considerand ca este cel mai natural, cel mai bun). Am facut rost de un borcanel de iaurt proaspat si, cam cu neincredere, am folosit laptele de la bord (U.H.T.). Ca sursa de caldura am folosit partea ce emana caldura a frigiderului din cabina.
Cu bucurie, am constatat ca in cca 8 ore am obtinut un iaurt deosebit de gustos, usor acrisor, avand gustul iaurtului din copilarie.

Nu este deloc greu, nu e nevoie de nici o iaurtiera (acasa, fiind iarna, pun vasul cu iaurt pe calorifer sau in fata aerotermei, la o distanta suficienta astfel incat temperatura sa fie de cca 40 grd). De asemenea, ca maia folosesc mereu un pic din iaurtul preparat mai inainte. Nu este nevoie sa pun iaurt nou din comert. Este atat de simplu si se obtine un iaurt gustos si, mai ales, NATURAL!

Pe mare, alimentele naturale sunt de mare pret asa ca iaurtul proaspat este deosebit de necesar. Eu beau cam 1l zilnic!

Va doresc si voua mult succes!
Cu stima, "marinaru68" - Constanta.
Oana a spus…
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Oana a spus…
Si eu iubesc iaurtul! Fac saptamanal cate 6 litri. Nu doar pentru mine, ci pentru 3 papaciosi. Retetele tale de iaurt cu diverse arome/adaosuri mi-au facut cu ochiul! Multumesc ca ai rabdarea si placerea de a posta retete pe blog.
Irina a spus…
Multumesc, Oana!
Vasi Dubreu a spus…
Este cea mai frumoasa colectie de iaurturi pe care am vazut-o pana acum. Iubesc iaurturile, le mananc zilnic, avand vaca cu lapte, chiar am facut, fara iaurtiera. ( sincer, nici nu stiam ca exista, pana la tine pe blog)
Eu nu am facut decat simplu, dar acum, cu atatea idei, am sa fac o mare bucurie copiilor si mie.
Eu iti multumesc din suflet pentru ele si am sa recomand colectia ta la toate prietenele mele. Cu drag Vasi!!!!
Irina a spus…
Vasi, multumesc pentru mesaj. Te invidiez pentru vaca!!! Sper sa va placa iaurturile de aici, astept un mesaj de la tine.
Buna Irina,

Documentul este lizibil, este nu un document, ci o opera de arta! Cum l-as putea avea descarcabil, probabil ca va deveni biblia iaurturilor pentru noi, intr-o familie in care toti cei 4 membri adora iaurtul!

Multumim
Anonim a spus…
Felicitari o prezentare de nota 10, chiar o sa imi cumpar o iaurtiera si o sa incep sa imi pun imaginatia la munca! Multumesc de idee!