Middle Eastern Mandarin Cake

In general cam toate checurile cu fructe se fac adaugand coaja rasa sau fructul taiat bucatele.
Exista insa o reteta ce vine din Orientul Mijlociu si care foloseste portocala (sau mandarina) intreaga.
Reteta a fost preluata de catre Claudia Roden sau de catre Nigella.
Prajitura nu are faina, faina este inlocuita cu pudra de migdale. Textura migdalelor si fructele folosite pe de-a intregul fac ca prajitura sa devina fondanta, umeda, sa aiba un gust uluitor.
Eu am folosit mandarine. Cu siguranta ca in loc de migdale puteti sa puneti si faina, dar eu nu am incercat niciodata.

Ingrediente :
4-5 mandarine
6 oua
225 g zahar
250 pudra de migdale
1 lingurita de praf de copt

Puneti mandarinele la fiert cam o ora.Eu fac intotdeauna mai multe. Restul le pun intr-un borcan la frigider. Le tin cam 2 - 3 saptamani.
Dupa o ora, mandarinele devin astfel :Lasati-le la scurs si la racit. Taiati-le bucati mai mari si scoateti samburii.
Pastrati cam 320 de grame (4-5 mandarine) pentru prajitura si restul puneti-l la frigider.
Puneti mandarinele intr-un robot de bucatarie si taiati-le pana devin o pasta : Pastrati acelasi cutit si adaugati toate celelalte ingrediente.Amestecati cateva minute.Turnati aluatul intr-o tava.Lasati-l la cuptor timp de 1 ora la 180°C.
Decorati prajitura dupa dispozitia voastra!
Taiati prajitura bucati si serviti-o simpla sau cu un sos de ciocolata.
Eu o mananc dimineata, la o cafea...
Pofta buna !

Comentarii