Mousse au chocolat

Pierre Hermé
Pierre Hermé este unul dintre cei mai mari cofetari - patisieri din lume.
Presa americana l-a supranumit un adevarat "Picasso al patiseriei".
Nu stiu daca pot sa descriu minunile pe care le realizeaza zilnic.
De fapt, prajiturile lui Pierre Hermé nu sunt prajituri, ci adevarate opere de arta.
Simti ca prajitura nu este doar o prajitura, culorile sunt extraordinare, gustul, asocierea ingredientelor, prezentarea, toate sunt desavarsite.
...In urma cu cateva saptamani am vizitat unul dintre magazinele sale din Paris.
Va pun toate pozele pe care le - am facut avand totusi impresia ca nu am putut sa transmit nici macar 1% din capodopera sa.








Pierre Hermé este si co - autorul Larousse-ului de dulciuri.
Din acest Larousse, am extras una dintre retetele cele mai simple :

Mousse au chocolat

Ingrediente
170g de ciocolata amaruie
80 g de lapte
1 galbenus
4 albusuri
2 linguri de zahar
Taiati ciocolata in bucati mici.
Puneti la incalzit laptele. Retrageti-l de pe foc cand devine fierbinte si adaugati ciocolata.
Amestecati cu o lingura de lemn pana cand se topeste ciocolata.
Adaugati galbenusul.
Bateti albusurile spuma. Cand albusurile incep sa se intareasca, adaugati zaharul.
Adaugati un sfert din albusurile batute spuma in amestecul de ciocolata si lapte si amestecati usor.
Adaugati usor si restul de albusuri. Atentie, aceasta etapa este foarte delicata, incercati sa amestecati cat mai usor astfel incat spuma sa nu se lase. Ea trebuie sa devina omogena si nu trebuie sa mai vedeti nici o urma de albus.
Varsati spuma in pahare. Puneti paharele la rece cel putin o ora, eu le-am lasat o noapte intreaga.
Pofta buna !

Comentarii