Sos pentru spaghetti

Imi place foarte mult sa fac cadouri.
Ador luna decembrie cand toate casele sunt impodobite, magazinele sunt deschise pana tarziu, oamenii sunt cuprinsi de frenezie si de placerea de a oferi.
Ani de zile am tot facut liste pentru prieteni si pentru familie. Am cutreierat ore intregi in cautarea unui anumit cadou, unei surprize imense...
Insa in ultima vreme am inceput sa aduc cadouri facute de mine insami !
Biscuiti, dulceturi, prajituri, sosuri, conserve.... mi se pare ca astfel cadoul vine chiar de la mine si l-am facut cu placere... chiar eu l-am facut!
Iata unul dintre ele :
Sos pentru spaghetti
2 kg de rosii (puteti folositi rosii din conserva)
2 cepe
1 catel de usturoi
Ulei de masline
Sare
Busuioc, maghiran, oregano, etc.
Spalati rosiile si taiati-le in bucati mari. Curatati si taiati fin cepele.
Puneti la fiert rosiile, sarea si cepele timp de 30 de minute. Lasati sosul la racit.
Amestecati sosul intr-un robot folosind lama de taiat pana cand sosul devine foarte fin. Strecurati - l.
Intr-o tigaie adaugati ulei de masline. Puneti-o pe foc si adaugati usturoiul pana devine translucid. Micsorati flacara, scoateti usturoiul si puneti sosul.
Focul trebuie sa fie foarte mic.
In functie de gust si de intrebuintare, puteti sa adaugati ceea ce vreti. Pentru un sos de spaghetti puteti sa adaugati busuioc. Pentru un sos de pizza puteti sa adaugati ardei iute si origan.
Lasati sosul pe foc timp de 20 de minute. Adaugati din cand in cand ulei. Amestecati destul de des pentru ca sosul se poate lipi de tigaie.
Turnati imediat sosul in borcane. Sosul se poate conserva in frigider timp de doua - trei saptamani.

Comentarii