Desert trendy sau cum sa salvezi o casatorie !


De cateva luni incoace incerc sa realizez meniuri cat mai echilibrate pentru toata familia....
Imi aduc aminte cu placere ca, acum vreo cativa ani, decisa sa urmez un regim (al catelea ???), am discutat cu un bun nutritionist de aici, din Franta.
Nu ma intrebati daca am urmat sfaturile sale pretioase... cred ca mai imi aduc aminte doar de doua fraze pe care mi le repet la inceputul fiecarui an :
1. Zaharul este o otrava
2. Desertul oricarei mese trebuie sa se traduca printr-un fruct sau printr-un iaurt !
Stiu, e greu....
...Si de aici, dilema mea in fata intrebarii puse de Olivier si ajunse la urechile mele ieri seara.... iar iaurt, iar fructe ?
Ok, deja ma stiti, sunt o femeie pragmatica, decisa sa salvez imediat o seara inceputa destul de prost. Nevoia imi arata scaparea ! Raspund suav: daca iaurt nu, fructe nu, iaurt cu fructe sau fructe cu iaurt, ai vrea ?
Adica :
- un strat de fructe zdrobite (la mine zmeura congelata si taiata cu ajutorul robotului)
- un strat de iaurt (fabricatie proprie) cu putin zahar (... stiu, e o otrava)
- un alt strat de fructe zdrobite
- niste biscuiti pentru a crea un desert cu texturi diferite...
Reteta a avut succes, de altfel a trebuit sa mai "creez" doua portii pentru pachetelul de la pranz ! Iata-le !

Comentarii

Edith a spus…
Arata super! :) Mixate in blender nu ar mai avea acelasi efect vizual... desi sunt buuune si asa...
Irina a spus…
Si eu m-am mirat...
In pahare cu dichis arata minunat. Si chiar sunt foarte bune !
Teo a spus…
Wow! Si eu care azi tin post :-< sa stii ca te citesc tot timpul, imi place f mult blogul tau! Spor la bucatarit!
Anonim a spus…
Hihi Irina! Ghici cui i-am citit postul tau pentru ca ne-am recunoscut destul de bine in el? Eu sunt mai norocoasa, chiar prefer iaurtul sau fructul si nu trebuie sa fac vreun efort pentru a rezista tentatiei altor dulciuri, dar el nu. Am incercat si eu trucul tau si a functionat. Pana cand? Vom vedea!
Te pup si sa stii ca tare m-a amuzat postul :)
Anonim a spus…
Buna, ai niste retete ingenioase care se potrivesc foarte bine cu incercarile mele de-a manca mai sanatos. Un mic sfat pot sa-ti dau: in loc de zahar alb, poti folosi zahar brun organic care se comporta foarte bine in deserturi, iar oricand e cu putinta MIEREA ramana cea mai buna alternativa. Si mierea si zaharul au fructoza si glucoza, doar ca mierea este forma naturala, mult mai usor digerabila, nereprezentand o "bomba" in sistemul nostru metabolic. Multumesc mult pt ideile care mi le-ai dat cu deserturile tale imbietoare!:)
Ana