Patrunjel congelat


Printre putinele decizii pe care le-am luat la inceputul acestui an si care mai sta inca in picioare, se afla aceea de a nu mai risipi mancarea.
Ma ingrozesc de fiecare data cand deschid usa camarii si vad tot felul de fructe, legume si condimente nefolosite, aproape gata sa se strice.
Pentru a iesi din impas am inceput sa folosesc mai multe metode :
- primul pachet deschis, primul pachet consumat (!!!)
- transformarea oricarui produs ajuns intr-un stadiu avansat de maturitate.... intr-un alt produs gatit sau congelat
Astfel, de cateva saptamani, am descoperit o lume noua, aceea a dulceturilor, conservelor, muraturilor, produselor congelate. O lume plina de culori dar in special de reguli foarte exacte.
Cum camara mea este destul de mica, de aceste noi produse profitam si noi dar si toti pretenii nostrii !
Saptamana aceasta am testat doua retete, patrunjel congelat si orange curd.

Patrunjelul - metode de conservare descoperite pe internet
Patrunjelul se poate conserva in mai multe feluri :
- taiat, proaspat - se poate tine intr-un pahar cu apa sau intr-un sac de plastic in sertarul de la frigider
- uscat - atarnati patrunjelul cu foile in jos, intr-un loc cald si uscat. Inveliti-l intr-un ziar si lasati-l sa se usuce.
- uscat - la cuptorul cu microunde. Taiati frunzele si puneti-le intr-un vas special pentru cuptorul cu microunde. Timpul de uscare e proportional cu cantitatea de patrunjel.
- in ulei - umpleti un borcan cu verdeata (patrunjel, leustean, etc.), acoperiti-o cu ulei de floarea soarelui. Lasati verdeata la macerat timp de doua saptamani. Folositi-o la salate.
- congelat
Spalati patrunjelul bine. Taiati frunzele.
Indesati frunzele in tavi de cuburi de gheata.


Adaugati apa si puneti patrunjelul la congelator. Usor de folosit si amuzant, nu ?

Comentarii

Ginette a spus…
L-ai prezentat foarte frumos, eu folosesc metoda asta de foarte mult timp (cu aproape toate verdeturile)si ma scoate din incurcatura, cand nu am verdeata proaspata, iar gustul, mirosul sunt neschimbate. Buna idee ca ai pus pe blog sa vada cat mai multe gospodine.
Irina a spus…
Multumesc frumoooos de tot !
Irina
Edith a spus…
Buna. E prima data cand vin pe blogul tau...
Super ideea cu formele de verdeata :) Si eu le congelez, dar ca ala fara inspiratie (si timp :D) tocat in pungulite!
Irina a spus…
Multumesc !
Pare mai haios in forme si nu mi se pare ca muncesti mai mult....
Anonim a spus…
PAtrunjel la MICROUNDE???? CE MAI RAMINE VIU IN EL ? zero!!!!!