Croissant de inceput de an

Mic dejun de inceput de an.Cu croissants si cafea fierbinte.
Am facut aluatul in masina de paine aseara. Am incorporat untul ascultand, ca de multe ori in acest an, Selah Sue:
Discover the playlist Nouvelle playlist with Selah Sue

Multa bucurie, sanatate si vointa de a trai din plin va doresc.
Multumesc pentru toate mesajele pe care mi le-ati trimis.
Un An Nou bun.

Croissants
Reteta de Christophe Felder

Ingrediente :
- 250g de faina tip 450
- 1 lingurita de sare
- 20g de zahar
- 5g de drojdie
- 14cl de lapte

------------------------
- 110g de unt

------------------------
- 1 ou

Preparare
"Petrissage"
Puneti faina, zaharul, laptele si sarea in masina de paine respectand ordinea indicata de fabricant.
Alegeti un program care incepe sa framante imediat. Opriti masina dupa 10 minute.
Lasati aluatul sa se odihneasca timp de 20 minute.
Adaugati drojdia si framantati din nou timp de 15 minute.
"Pointage"
Lasati aluatul sa creasca timp de 1 ora direct in masina oprita.
Impachetati cuva intr-o punga de plastic si puneti-o la frigider timp de 10 ore.
Scoateti untul si aplatizati-l batandu-l usor cu telul. Dati-i o forma patrata.
Untul trebuie incorporat in aluat. Pentru aceasta, si untul, si aluatul trebuie sa fie foarte reci. Scoateti-le impreuna din frigider.
Presarati faina pe masa de lucru.
"Tourage"
Intindeti aluatul in forma patrata, de doua ori mai mare decat patratul de unt.
Asezati untul in mijloc si impachetati-l in aluat.
Intindeti aluatul sub forma de dreptunghi. Trebuie sa lucrati repede astfel incat untul sa nu aiba timp sa se topeasca.
Impartiti in minte foaia de aluat in trei parti egale.
Aduceti partea de jos peste partea din mijloc
Aduceti partea de sus peste cele doua parti(partea din mijloc si cea de jos).
Impachetati aluatul intr-o punga de plastic. Puneti-l la frigider timp de 30 de minute. Astfel ati efectuat primul tur. Veti face de 3 ori acelasi lucru.
Scoateti aluatul din frigider, pozitionati-l de fiecare data cu pliurile (marginea partii de sus) in partea dreapta).
Intindeti din nou, impachetati in 3. Puneti aluatul la frigider timp de 30 minute.
Procedati la fel si a treia oara.
Puteti vedea toate detaliile in filmul de mai jos.



Dupa ultimul tur, intindeti aluatul pana ajungeti la o grosime de 4 mm. Decupati aluatul in triunghiuri pe care le rasuciti pentru a le da forma de croissant.
Transferati-i unul cate unul pe tava de copt. Ungeti cu un ou batut.

"Apprêt"
Lasati sa creasca la 40°C timp de 1 ora si jumatate. Aluatul trebuie sa isi dubleze volumul.
Preincalziti cuptorul la 210°C. Ungeti din nou cu ou batut.
Puneti tava la cuptor timp de 20 de minute.
Pofta buna!


Comentarii

Lia a spus…
La multi ani !

Cred ca esti cea mai harnica in noul an.
Eu inca nu m-am trezit bine.
Acuma ma scutur....astept musafiri.
Pup.

P.S.
Poze de exceptie. :)
ama a spus…
Arata grozav! :) ce m-as mai infrupta si eu din asemenea bunatate. Nu te muti si tu ceva mai aproape? :))

si borcanelele alea sunt irezistibile! :)

La multi ani si un an minunat sa ai! :)
roxana a spus…
La multi ani, Irina!

Sanatate, bucurie, impliniri si cum frumos ai spus-o tu, vointa de-a trai din plin iti doresc din tot sufletul in anul care vine!

Croissant-ul il ador si sigur voi incerca sa fac si eu. Reteta nu pare foarte dificila, iar fotografiile sunt de 5 stele! Bravo!!
Denisa a spus…
La multi ani, Irina!

Un an nou cu multe impliniri, bucurii si clipe de neuitat alaturi de cei dragi!

Arata fantastic croissant-ul. Se poate face aluatul si cu mana? ( nu am masina).
Ina Todoran a spus…
Un an prosper si plin de impliniri, draga Irina!
janet a spus…
“Arunca anul ce s-a dus in haurile tacute ale trecutului.Lasa-l sa se duca , pentru ca a fost imperfect ; ii multumesc Domnului ca il poate face sa plece.”
(Brooks Atkinson)
Alexandrina a spus…
Un An Nou fericit, cu multa sanatate!
Happy a spus…
Retetele de aluaturi impaturite mi se par extrem de delicate, in ceea ce priveste tehnica. De aceea cine are reusite cu ele, este considerat de mine un adevarat maestru. Ai facut niste croissante de nota 10!

P.S.Foarte frumos si ceainicul! :)
La multi ani draga mea si un An Nou plin de zambete, sanatate si vesti bune. Imi era tare dor sa vad ce bunatati ai facut si chiar m-ai fermecat cu acest minunat croissant. Multi pupici.
VertAnge a spus…
La multi ani, Irina! Sa ai un An Nou plin de impliniri si bucurii!
Irina a spus…
Buan Lia, la multi ani si tie, si familiei tale si pisicilor!
Croissants de 1 ianuarie e o traditie in familie.... grea dar placuta!
Irina a spus…
Ama, mi-ar placea mult sa stau prin apropiere, bunicii mei erau din aceeasi zona!
Asa as putea sa iti dau croissants si sa iti cer paine!
La multi ani si tie!
Irina a spus…
Roxana, multi ani si numai bine si voua! Sper sa faci reteta cand ai timp!
Irina a spus…
La multi ani, Denisa!
Se poate face si cu mana, e mai greu dar poti sa il faci! Mult succes!!!
Irina a spus…
Ina, la multi ani si tie! Cred ca anul 2011 o sa fie cel mai fericit pentru tine si pentru familia ta!
Irina a spus…
Janet, eu nu il arunc. Il pastrez, face parte din viata mea.
La multi ani si tie.
Irina a spus…
Alexandrina, un an nou fericit si tie!
Irina a spus…
Happy, la multi ani si tie!
Ceainicul il am de la cumnata mea, il scot la sarbatori!
Aluatul se face simplu daca tii cont de temperaturi si urmaresti toate etapele.
Irina a spus…
Sylvia, la multi ani si tie! Daca vrei sa le faci, foloseste faina de la Super U, cea de tip 45.
Irina a spus…
VertAnge, An nou bun si tie. Pe curand!
Bianca a spus…
Intind si eu manuta dupa 1-2 croissante :) Un an nou fericit.
Anonim a spus…
Deosebit, ca de obicei!
La multi ani!
Monica
Unknown a spus…
La multi ani! Multa sanatate si multe impliniri in Noul An! Eu va astept in 2011 in casa noua: http://nikosnewhomeblog.blogspot.com
Mihaela a spus…
La multi ani!
Irina, in lista de ingrediente nu apare apa. Se pune, nu se pune? Cat?
Irina a spus…
Bianca,
ti-as trimite cu mare placere!
Irina a spus…
Monica, multumesc mult!
La multi ani si tie!
Irina a spus…
Niko,
La multi ani si voua si mult noroc in casa noua!
Irina a spus…
Monica, nu pui apa. Am gresit. Sterg imediat apa din mesaj.
Unknown a spus…
Minunateee! Pot sa servesc unul:D? Arata superb! Felicitari!
garlutti a spus…
Hola ... mi nombre es MARIMI ... es la primera visita a tu blog y me encanta el croissant..me gusta cocinar y te invito a mi blog. SALUDOS Y FELIZ AÑO DESDE ESPAÑA.....MARIMI
Lavinia a spus…
Buna!Vreau sa fac si eu aceste croissante delicioase dar nu stiam exact de care drojdie sa folosesc, usacata sau proaspata?Multumesc pentru inspiratie!
Irina a spus…
Sigur, Iula. Poti sa servesti! Multumesc pentru mesaj!
Irina a spus…
Hola, Garlutti! Gracias por tu mensaje!
Irina a spus…
Buna, Lavinia. E vorba de drojdie uscata. Mult succes!
yafa a spus…
La multi ani draga Irina, sa aveti un an minunat si asa cum vi-l doriti!
Croissantele arata grozav, am incercat reteta Juliei Child si mi-a placut am sa o incerc si pe aceasta cu siguranta. Te imbratisez
Lavinia a spus…
Tocmai am scos croissantele din cuptor. Au iesit geniale! Multumesc mult pentru explicatiile atat de detaliate! Nu sunt asa frumoase ca ale tale dar sunt foarte gustoase. Daca vrei poti sa le vezi in poza pe blogul meu.
tint a spus…
Irina,

blogul tau e o inspiratie!
Ne inveti sa gatim :)

Un an nou minunat si optimist!

O admiratoare, Aida
Irina a spus…
Yafa, bine te-am regasit!!!
Irina a spus…
Lavinia, imi pare bine ca ti-a placut reteta. Ca sa iti iasa croissant-ul normal, triunghiul trebuie sa aiba lateralele lungi si baza ingusta. Fasia trebuie sa fie lunga, ca sa poti sa il rulezi mai mult. Felicitari!
Irina a spus…
Aida, multumesc mult pentru mesaj! Invatam cu toate! O duminica placuta!
Bucate Apetisante a spus…
Imi ploua in gura cand ma uit la croissantele tale!
Poza aceea cu masa de lemn..masa este a ta,poza e facuta la tine? Daca da,sa sti ca admir mult acest gen de lucruri.
Irina a spus…
Da, poza e facuta de mine, multumesc!
Prafdesare a spus…
arata delicios, faci niste poze super...
Irina a spus…
Multumesc, Ella!
cag a spus…
buna ziua! minunate retete.. frumoase poze.o scurta intrebare..drojidia uscata?pt ca mi se parea cam mult 5g pt 250g faina. multumesc. o zi buna!
Irina a spus…
Multumesc. Da, 5 g de drojdie uscata pentru 250 g faina. Asa sunt proportiile aici, in Franta. Poti sa te uiti si pe pachetul tau de drojdie, poate proportiile sunt diferite?
liana a spus…
O mie de "multumesc"! In sfarsit, au iesit cum trebuie, crescuti frumos, buni la gust, cu toate cele ... cateva zeci de foite! Multumesc!