Retete de paste

Retete de Paste
Fiind inca sub influenta flacarii jocurilor olimpice aprinse in Grecia, declar si eu, astazi, inceperea saptamanii de retete de Paste pe blog-ul meu.Sper totusi ca prepararea retetelor sa fie mai linistita decat modul in care s-a derulat aceasta festivitate, timpul ploios si mai ales incidentele din Tibet lasand un gust amar celor care urmaresc acest eveniment.Locuind intr-o tara in care, in general, Pastele are loc mai devreme decat cel pe care il sarbatoresc eu, mi-a fost destul de greu sa ma identific si sa ajung sa traiesc aceeasi placere pe care o simteam in Romania cand mama imi punea pe masa oua rosii, drob sau cozonac sau cand organizam cu ai mei campionate de spart ouale.Va mai aduceti aminte de ouale rosii… din lemn ?Din punct de vedere culinar, francezii nu sarbatoresc in mod deosebit Pastele. Dar pe masa se gasesc intotdeauna produse din miel sau oua de ciocolata.In afara de Olivier (..deh, stiti cum e vorba, si la bine, si la rau…), imi e inca greu sa ii fac pe francezi sa manance oua vopsite. Frica de produse chimice a devenit generala si cu siguranta ca, intr-o zi, va trebui sa schimb metoda hartiei creponate (singura posibila pe aici) cu cea a foii de ceapa . Cozonacul, insa, are intotdeauna un succes neasteptat.Retetele prezentate saptamana aceasta incearca sa imbine cele doua bucatarii, cea romana si cea franceza. Va doresc pofta buna !

Comentarii