Rulada de pui cu pesto si garnitura de orez


Timp de cateva zile am fost la un curs cu titlu pompos, platit de catre societatea la care lucrez : "scoateti-va in evidenta talentul de leader"...
Si pentru ca societatea la care lucrez e una din cele mai importante din Franta, cursul s-a desfasurat pe pe Champs Elysées. Va asigur (chiar daca nu cred ca aveti nevoie...) ca e minunat sa stai la Paris, sa lucrezi intr-o sala uriasa cu ferestre spre Arcul de Triumf, sa te plimbi seara pe strazile sale pline de viata dar si de atata istorie.
Interesul meu pentru gastronomie a aparut odata cu venirea mea in Franta. Numarul impresionant de restaurante, de produse venite din toata lumea, de magazine dedicate artei culinare, felul in care francezii vorbesc depre mancare, toate acestea m-au uimit, intrigat si apoi convins definitiv. Ca si voi, am trecut prin perioade de acomodare, imi amintesc cum intram in toate magazinele si cumparam produse cu nume bizare, cea mai mare parte necunoscute mie ca gust si origine, dar de care auzisem la televizor sau citisem in reviste si pe bloguri culinare...

Pe masura ce gustul meu acumula noi arome si savori, interesul pentru a realiza acelasi lucru acasa devenea din ce in ce mai prezent. Si, dintr-odata, am realizat ca o mancare este buna numai daca ingredientele sale sunt bune si proaspete. Ganditi-va ce gust are o simpla bucata de branza de oaie pe o felie de paine proaspata...
Orice francez stie ca, pe Champs Elysées (exceptand Fouquet's) nu se mananca foarte bine. Numarul important de vizitatori, vadul, locatia scumpa, toate fac ca organizatia unui restaurant de pe Champs sa nu fie aceeasi cu cea a unui restaurant de cartier care are nevoie ca vizitatorul sa ii retreaca pragul. Va invit din toata inima sa vizitati restaurantele de pe langa marile bulevarde, veti gasi ospatari zambitori, produse proaspete si meniuri extraordinare.
Reteta de mai jos incearca sa reproduca o cina petrecuta impreuna cu toi colegii mei, intr- o seara in care s-a ras, s-au depanat amintiri si s-a cantat din toata inima cantece frantuzesti, italiene, spaniole, nemtesti si romanesti.

Ingrediente
umplutura rulada : eu am folosit pesto dar puteti sa faceti la blender un amestec de busuioc, ulei, usturoi, migdale sau nuci
sos de ardei gras : 2 ardei grasi, 100 g de smantana, 50 ml de apa, 2 linguri de bulion, sare
6 piepti de pui
ata
orez (eu pun 60 de grame pentru o persoana).
Preparare
1. Sosul de ardei
Spalati ardeii si taiatii bucatele.

Puneti la foc toate ingredientele, amestecati din cand in cand si lasati-le pana cand ardeii se fierb bine.

Pasati cu ajutorul unui mixer si inlaturati cojile trecand sosul printr-o strecuratoare.

In cazul in care ati facut mai mult sos, puteti sa il congelati.

2. Rulada de pui
Spalati pieptii de pui. Taiati pieptii pe orizontala. Incercati sa obtineti aceeasi grosime peste tot.

Ungeti fiecare piept cu pesto.

Rulati puiul. Taiati un fir lung de ata. Faceti primul nod ca in imaginea de mai jos.

Lasati un capat scurt. Treceti firul lung sub pui si reveniti cu el si mai faceti un nod, s.a.m.d.

Ungeti pieptii cu ulei de masline. Asezati pieptii intr-o tava.

Puneti tava la cuptor la 200°C, timp de 30 de minute. Intoarceti puii dupa 15 minute de coacere.

Fierbeti orezul si puneti-l intr-un vas rotund sau intr-o ceasca. Lasati-l sa se raceasca putin si intoarceti ceasca pe farfuria pe care serviti puiul.
Decorati dupa cum va place.
Pofta buna !

Comentarii

Ginette a spus…
Ce frumos ai descris atmosfera Parisului...n-am fost niciodata in Franta, dar daca ajung am sa-ti uremez sfatul ...pupici!
Irina a spus…
Daca ajungi.... suna-ma sau lasa-mi un mesaj!