Viata nu e un lung fluviu linistit (Amaretti serviti cu compot de pere)


... parafrazez titlu unui film pentru ca realitatea mi-a demonstrat, inca o data, astazi, ca nu stii niciodata ce iti rezerva secunda ce urmeaza.
Ma pregateam linistita de o duminica ploioasa pe care o vedeam undeva intre bucatarie si dormitor. Dupa o saptamana destul de obositoare, ne hotarasem impreuna cu Olivier sa nu facem nimic timp de doua zile. Gandul nu imi era decat la somn, televizor si mancare. Din pacate, visul a devenit "cosmar" pe la 3 dupa amiaza!
Pe rand, ne-am trezit la usa cu unu, doi, trei... patru prieteni care nu aveau ce face si care asteptau de la noi sa ii ocupam cu ceva "util"!
Dotati cu un self control admirabil, ne-am decis ca baietii sa se ocupe de repararea unei biciclete iar fetele de prepararea unor biscuiti.
Iata reteta de "Amaretti", asa cum o fac de multi ani. Nici nu stiu daca este vorba de o reteta originala, eu nu mai cumpar acesti biscuiti de nu stiu cand. Ii servesc la o cafea sau impreuna cu un compot de pere.
Biscuitii se fac si se mananca in cateva minute ... Daca totusi va mai raman cativa, pastrati-i intr-o cutie metalica.
Compotul se face la fel de repede. Puteti sa il tineti in frigider timp de 3 saptamani. Daca vreti sa il pastrati mai mult timp, sterilizati borcanele si folositi acelasi procedeu ca la dulceturi.

AMARETTI


Ingrediente
150 g pudra de migdale
150 g zahar
2 albusuri
2 linguri de Amaretto sau cateva picaturi de esenta de migdale
Preparare
Amestecati zaharul cu pudra de migdale.

Amestecati usor cele doua albusuri.

Uniti cele doua parti, adaugati Amaretto sau esenta de migdale si amestecati pana obtineti o pasta.

Acoperiti cu o folie de plastic si puneti pasta la frigider timp de o ora.
Eu folosesc o lingura de inghetata pentru a forma biscuiti cu adevarat rotunzi. Daca nu aveti sau daca vreti sa faceti biscuiti mai mici, luati putina pasta, cam cat o nuca si aplatizati-o putin.

Puneti-i la cuptor la 170°C timp de 20 de minute. Biscuitii trebuie sa capete putin culoarea maro. Cand ii atingeti, trebuie sa fie moi. Se intaresc pe masura ce se racesc.


COMPOT DE PERE


Ingrediente
200 g de apa (puteti sa inlocuiti apa cu vin alb)
125 g de zahar
1 tija de vanilie (sau zahar vanilat)
6 pere

Preparare
Taiati tija de vanilie si extrageti vanilia cu ajutorul unui cutit.
Puneti apa, zaharul si vanilia la foc.
Curatati perele de coaja, scoateti samburii si cozile.
La primul clocot, adaugati perele.

Lasati-le pe foc mijlociu pana cand perele s-au fiert (incercati-le cu un cutit).
Puneti perele si siropul fierbinti in borcane sterilizate.

Sa aveti pofta buna si prieteni de nadejde !

Comentarii

Amalia a spus…
Daca ai stii de cand caut reteta de amaretti...Apreziez faptul ca ai facut si compot de casa, felicitari, cred ca prietenii tai sunt mandri de tine !
Irina a spus…
Imi pare bine ca ti-a folosit. Nu ezita sa imi trimiti vreun mesaj daca mai cauti si alte retete. Iti raspund cu mare placere !
Happy a spus…
Compotul asta depere mi-a amintit de buna-mea! :) Ea punea si cate-o cuisoara in zeama. Hmmmm, unde esti copilarie?