Sorbet de capsuni


Se pare ca, in Romania, startul consumului de inghetata se da dupa Paste. Temperatura este si ea un factor important, cifra magica fiind 22°C. Analistii spun insa ca inghetata o sa fie din ce in ce mai scumpa, si asta indiferent de tara...
Reteta de mai jos inlocuieste cu succes inghetata, are un gust minunat si e facuta in casa!. In loc de capsuni puteti sa puneti orice alte fructe. In loc de fructe puteti sa folositi sucuri de fructe. Si daca vreti totusi ca sorbetul sa fie mai cremos, adaugati 2 - 3 linguri de smantana pentru frisca.
Eu folosesc niste forme luate de la Ikea.Dar puteti sa le inlocuiti cu pahare de plastic, ambalaje de iaurt, pahare mici din sticla, forme de cuburi de gheata, etc.

Ingrediente :
500 g de capsuni
Sucul de la o jumatate de lamaie
70 g de zahar pudra
8 linguri de apa

Preparare
Spalati capsunile. Taiati coditele si frunzele fructelor cu ajutorul unui cutit numai dupa ce ati spalat fructele. Astfel, evitati ca apa sa intra in capsuni.

Stoarceti jumatatea de lamaie.Jumatatea nefolosita se poate pastra la frigider sau in congelator.
Mixati, cu ajutorul unui robot, capsunile cu sucul de lamaie.

Strecurati sucul obtinut pentru a elimina samburii capsunilor.

Zaharul si apa se pun intr-o cratita pe foc si se amesteca usor. La primul clocot dati cratita la o parte si lasati-o la racit.

Amestecati siropul de zahar cu sucul de capsuni si turnati in forme.

Puneti sorbetul la congelator cel putin 3 ore. La jumatatea timpului infingeti batonasele in sorbet.
Sorbetul se poate pastra in congelator cel putin o luna.
Pentru ca sorbetul sa iasa usor din forma, scoateti formele din congelator cu 5 minute inainte de servire.
Pofta buna !

Comentarii

Ginette a spus…
Sunt super fan capsuni, le-as manca in toate felurile...reteta ta este minunata, dar pacat ca nu am asa forme. Ti-a iesit de nota 10 !!!! Pupici !
Irina a spus…
Multumesc. Dupa cum spuneam in text, poti sa folosesti alte forme - pahare de sticla sau de plastic, forme de cuburi de gheata, etc.
Mona a spus…
ce culoare are acest sorbet...intradevar te face sa-l doresti !!...feicitari..
aproape toata vara fac si eu aceste sorbete/inghetate..din toate fructele, uneori le amestec cu iaurt, frisca..si le pun in pahare de plastic de unica folosinta...nici eu nu am forme asa frumoase ca ale tale...char am sa urmaresc la magazine ca de acum a in ceput sezonul inghetatelor si se aduc tot felul de ustensile...
pupice :)
Irina a spus…
Mona, unde stai ? Aici, la ikea costa 2 euro si poti sa iti trimit daca vrei.
boyarul a spus…
Uite, exista si cateva alternative: margarita ice pops (ca tot se apropie sezonul estival).
Bafta ;)
Melianda a spus…
Irina de unde ai luat tu aceste forme, oare le pot gasi in supermarket-uri...cred ca sunt dar daca nu m-a interesat normal ca nu am vazut...am sa fac si eu deliciul acesta mai ales ca incep sa se coaca si la mine capsunile din gradina.