Fan de .... ratatouille !

Imi place sa ma duc la cinema. Singura sau impreuna cu prieteni. Imi aduc aminte de o vacanta petrecuta la Mall-ul din Bucuresti. 2 fime pe zi timp de 4 zile. Ce timpuri !
Imi plac scaunele cu huse de plus, mirosul de popcorn, filmele prezentate in premiera, zgomotul salii, rasetele conmunicative sau nasurile suflecate in timpul filmelor triste. Imi place sa simt reactia salii, sa ghicesc impresia lasata pe fetele oamenilor la iesirea de la un film. Imi plac ecranele mari, filmele facute cu buget mic sau marile productii americane.
Cand arta cinematografica se intalneste cu cea culinara, interesul devine si mai mare. Pe langa subiectul filmului incerc sa urmaresc retele folosite, ustensilele, miscarea mainilor, prezentarea farfuriilor, totul ma incanta si ma indeamna la visare.
In asteptarea filmului despre Julia Child despre care am vorbit Aici uitati o lista scurta cu filme in care lumea culinara si-a gasit cu adevarat locul...

Chocolat


No reservations


Preferatul meu ramane.....Ratatouille !!!


RATATOUILLE

Poate ca nu stiati dar "Ratatouille" este .... o specialitate culinara din sudul Frantei (Nisa). Se foloseste ca garnitura la fripturi sau la o omleta.
Ca toate felurile de mancare traditionale, nu exista o reteta anume. Va scriu reteta primita de la soacra mea, gustul ei fiind deosebit de bun.

Ingrediente :
2 cepe
1 vanata
1 ardei gras
5-6 rosii mici
2 dovlecei
ulei de masline (4-5 linguri)
sare, piper
cimbru (1 lingura)
1 foaie de dafin

Preparare
Puneti la incins uleiul intr-o cratita sau o tigaie anti-adeziva. Pe toata durata prepararii, focul trebuie sa fie destul de mic.
Adaugati ceapa taiata fin.

Curatati vanata si taiati-o in bucati mici.
Taiati ardeii si adaugati-i la ceapa.
Curatati dovleceii, taiati-i si adaugati-i in cratita.
Lasati cratita pe foc timp de 10 minute. Daca legumele nu lasa lichid, adaugati putina apa, legumele nu trebuie sa arda.

Taiati rosiile si adaugati-le in cratita. Puneti cimbrul si foaia de dafin.

Lasati cratita pe foc acoperita cu un capac timp de 15-20 de minute.
Sarati si piperati dupa gust.
Serviti ca garnitura la friptura.
Pofta buna !

Comentarii

Melianda a spus…
ce bine arata,o reteta buna si sanatoasa pentru toata familia!
Anonim a spus…
da,un fel de tocanita de legume!ca bine zici tu!e o idee linga carne!pa
Irina a spus…
Multumesc pentru cuvintele frumoase si va mai astept !