(Inca) o tarta cu mere !

Nu cred ca stiu numarul retetelor de tarte cu mere pe care le-am incercat de-a lungul anilor! Zece, douazeci... si mai multe ? Toate mi se par diferite si toate mi se par bune... Simple, cu aluat fraged, cu foietaj, cu compot, cu dulceata calda de caise varsata gurmand peste feliile de mar, cu mere peste aluat, cu aluat peste mere, cu mere in aluat? Cu scortisoara, cu caramel, cu stafide sau nuci. De fapt, mere sa avem ca imaginatia n-are sfarsit.
Asadar inca o tarta cu mere. Reteta provine de la restaurantul Kammerzell din Strasbourg.

Ingrediente
Aluat
75 g unt
50 g zahar
125 g faina
25 g de ou batut (mdaa.... patiseria e o stiinta exacta! Eu am spart un ou mediu si am pus jumatate din el)
Crema
125 ml lapte
50 g zahar
1 ou
2 mere
zahar pudra

Preparare
Amestecati faina si untul moale taiat bucati mici cu varful degetelor. Amestecati jumatate de ou batut cu zaharul si adaugati-l peste faina.
Amestecati totul repede pana obtineti un aluat omogen.
Acoperiti aluatul cu un servet sau cu o folie de plastic si puneti-l la frigider timp de o jumatate de ora.
Presarati aluatul cu putina faina si intindeti-l cu un sucitor.

Taiati aluatul pentru formele pe care vreti sa le folositi. Puneti aluatul in tavi si tavile la frigider pentru o jumatate de ora.
In acest timp pregatiti crema. Amestecati intr-un castron oul si zaharul pana cand amestecul devine alb. Adaugati laptele si amestecati din nou. Puneti castronul la frigider.
Curatati merele de coaja. Taiati-le in sferturi si faceti cateva incizii cu ajutorul cutitului ca in imaginea de mai jos.

Preincalziti cuptorul la 180°C.
Puneti merele in tavi, adaugati crema pana la jumatate din nivelul tavii.
Puneti tava la cuptor timp de 30 de minute.
Scoateti tarta din tava. Presarati zaharul pudra si serviti tarta calda.
Pofta buna!

Comentarii

Sabina a spus…
Arata foarte apetisant!!!
Flor a spus…
Irina, imi face cu ochiul tarta ta! E tare imbietoare!
Irina a spus…
Multumesc pentru mesaje!
Amalia a spus…
Foarte draguta tarta ... si este usor de facut !