Clatite perfecte!

Nu am pretentia de a face clatitele cele mai bune din lume dar pot sa va scriu toate sfaturile utile pe care le-am cules de-a lungul timpului si care m-au facut sa ajung la o reteta perfecta pentru famila mea : clatite pufoase, fine, repede si usor de facut.
Ingrediente pentru 10 clatite:
Reteta de Jean André Charial
- 1/4 l de lapte
- 60 g de unt (margarina)
- 3 oua
- 125 g de faina
- 20 g de zahar
- 2-3 linguri de ulei de floarea soarelui
- arome (vanilie, rom, coniac, coaja de portocale sau de lamaie, etc.)


Preparare
Puneti la incalzit laptele si untul. Lasati-le pe foc pana cand untul s-a topit (cateva minute).
Lichidul nu trebuie sa fiarba. Lasati-l sa se raceasca pana cand amestecati celelalte ingrediente.
Amestecati ouale cu zaharul cu o furculita. Adaugati faina si amestecati din nou cu un tel. Varsati laptele cald si nu fierbinte si amestecati bine din nou.
Adaugati aromele.
Puneti la incalzit la foc mijlociu o tigaie anti-adeziva. Adaugati o lingura de ulei de floarea soarelui, lasati-o sa se incalzeasca putin si intindeti-o cu ajutorul unui servet de hartie pe toata suprafata tigaii.
Pentru a varsa aluatul in tigaie folositi un polonic. Varsati cam 3/4 din el in tigaie. Inclinati tigaia in toate partile pentru ca aluatul sa se intinda pe toata suprafata ei. Faceti rapid cateva miscari circulare. puneti tigaia din nou pe foc.
Cand aluatul incepe sa se desprinda in centrul tigaii , dezlipiti aluatul de pe pereti usor, cu ajutorul unui cutit. Intoarceti clatita si mai lasati-o pe foc cateva minute.
Ungeti tigaia cu un servetel inmuiat in putin ulei cam la fiecare trei clatite.
Serviti cu dulceata, nutella, zahar, branza de vaci indulcita, compot, etc.
Pofta buna!

Sfaturi
Pentru a evita cocoloasele, folositi o faina trecuta prin sita sau dati aluatul printr-un blender sau un robot de bucatarie.
Se spune ca aluatul trebuie sa se odihneasca cateva minute pentru ca glutenul sa se dezvolte si sa formeze retele mai elastice. In acest mod clatita nu se rupe. Sincer, eu nu il las deloc. De fapt, cu reteta de ma sus am incercat ambele metode , nu am vazut nicio diferenta.
Pastrati clatitele la cald intre doua farfurii pe care le puneti alaturi de aragaz sau pe o oala cu apa fierbinte sau intr-un cuptor inchis ce a fost incalzit pentru cateva minute.

Comentarii

Ginette a spus…
MMMmmmmm...bun, bun. Eu las, cateodata, aluatul cam 10-20 min. si am observat ca devine mai dens, asta e singura diferenta, dar cand e vorba de clatite nu am rabdare, asa ca la tigaie cu ele. :-) Muah !
Melianda a spus…
Exactt clatite vreau sa fac si eu azi, sper sa nu te superi dar am sa incerc reteta ta, imi plac la nebunie cum ti-au iesit...pupici si o duminica placuta sa ai!
Irina a spus…
Ai dreptate Ginette, nici noi nu avem rabdare !!!!
Irina a spus…
Melianda, imi pare bine ca te-ai oprit la reteta asta! Astept vesti de la tine!
Melianda a spus…
Irina , am incercat acesta reteta, pot spune ca sunt cele mai bune clatite pe care le-am mancat ...de acum stiu ce reteta voi faca cand am pofta de clatite...iti multumesc si te poftesc la mine in blog sa vezi cum mi-au iesit...pupici, o seara faina!
Irina a spus…
Melianda, imi pare foarte bine ca ti-au iesit si ca ti-au placut! Pentru mine e o mare bucurie sa stiu ca retetele sunt bune si plac!!!!!!!!!!!
Totoro a spus…
Arata super clatitele felicitari!!la mine pe blog te asteapta o leapsa tare faina, sper sa-ti placa si sa o dai si tu mai departe^-^o zi buna
Ely a spus…
Buna, Irina. S-a initiat "Leapsa", iar eu te-am propus pe tine. Asta daca vrei sa participi, bineinteles.
Mi-a placut comentariul despre Gwynetha (cum ii spune sotul meu).
forsitzia.blogspot.com
Anonim a spus…
Am dublat portia de lapte, zahar (100gr) si faina.Am mai adaugat 2 pliculete zahar vanilat si doua degete praf de scortisoara. A iesit un deliciu , le manac goale.
Multam de reteta.

PS: sa frecati mult si bine ouale cu zaharul si adaugati putin cate putina faina ca sa nu iasa cu cocoloase
roxana a spus…
La noi, clatitele au fost mereu motiv de "disputa": ale cui ies mai bune? :-)) Dupa ce am testat reteta de la tine am ajuns la o concluzie finala - ale tale! Le-am mancat cu gem de afine si... nu ne-am mai putut opri.
Multumesc de reteta Irina, sigur le voi repeta cat de curand.
Iti doresc un sfarsit de saptamana cat mai fain!
Anonim a spus…
Am incercat si eu reteta si au iesit minunate ! Ai un blog plin de bunatati si prezentarile tale sunt minunate, felicitari !
Anonim a spus…
Coana mare esti artista in problema ... Intradevar sunt niste clatite foarte bune !Eu am dublat laptele, iar la faina a trebuit cam 375 gr. ...
Asadar, reteta duduitei pusa in practica de mine suna cam asa :
375 gr. faina, 500 ml. lapte, 100 ml. apa gazoasa, 50 gr. zahar,30 gr. margarina, 3 oua, coaja portocala,2 plicuri zahar vanilat cu rom si un praf de scortisoara. Au iesit 16 clatite pe tigaia speciala de clatite de la Tefal. Gust super cu gem de piersici, caise si de ... ridichi de luna! Nu intrebati cum adica ridichi pentru ca nu stiu ... Mama mea e cu retete de pe vremea lui Tiranozaurus Rex, asa ca ...
Anonim a spus…
deci , tocmai am incercat reteta..delicioase, cele mai bune clatite facute vreodata:0..multumesc, felicitari!
Anonim a spus…
Cele mai bune clatite din lume, jur.
Anonim a spus…
Super reteta, sa traiesti!
Unknown a spus…
Am incercat si eu ieri reteta ta... au iesit cele mai reusite clatite ale mele..... sotul de obicei nu ma lauda la mancaruri sau asa ceva... dar acum sincer... am primit laude.... deci felicitari pt ce-a mai reusita reteta de clatite... fabuloase.... multumim....