Cartea biscuitilor


Cui nu-i plac biscuitii. Dupa amiaza, langa o cafea, dimineata inmuiati in lapte sau la ora 10 asteptand pranzul.
De cand am vazut aceasta carte intr-o librarie, am fost convinsa ca Martha Stewart a scris cartea pentru mine.
160 de retete de biscuiti intr-o singura carte inseamna 3 ani fara sa-mi pun vesnica intrebare : biscuiti cu ciocolata sau cu fructe?

Biscuitii sunt clasati in functie de textura lor, pozele sunt minunate, imediat poti sa gasesti ceea ce iti place.
Iata prima reteta, usor de facut si extraordinar de buna.

Biscuiti moi cu lamaie

Ingrediente
170 g de unt la temperatura camerei
120 g zahar pudra
coaja rasa de la 2 lamai
2 linguri de suc de lamaie
1 lingurita de vanilie
250 g de faina
2 linguri de amidon
1/4 lingurita de sare

Preparare
Amestecati intr-un robot 40 de g de zahar pudra si untul pana obtineti o pasta cremoasa. Adaugati coaja rasa de lamaie, sucul de lamaie si vanilia. Amestecati din nou.
Adaugati faina si amidonul, varsati sarea si amestecati pana obtineti un aluat omogen.
Varsati aluatul pe o foaie de copt, dati-i o forma alungita, acoperiti-l cu foaia de copt si cu ajutorul unui cutit incercati sa ii dati o forma rotunda.

Puneti aluatul in frigider timp de o ora.
Scoateti aluatul si taiati-l in felii.

Preincalziti cuptorul la 180°C. Puneti bucatile de aluat intr-o tava lasand un spatiu de 2-3 cm intre ele.

Puneti tava la cuptor pentru 13 minute. Lasati biscutii sa se raceasca timp de 10minute.
Puneti restul de 80 de g de zahar pudra intr-o punga si varsati biscuitii in punga. Amestecati usor pana cand zaharul se lipeste de biscuiti.
Pofta buna!

Comentarii

Ely a spus…
Ce bunatati! De cand ai postat "cartea" cu retete pentru iaurt caut innebunita iaurtiera. Prin magazine. Si pentru ca nu am gasit, astazi am inceput sa caut pe net. Poti sa-mi recomanzi ceva anume?
Irina a spus…
Ely, cand am postat prima reteta de iaurt, am primit un mesaj de la Moulinex Romania. Ei aveau iaurtiera.
In Romania nu prea am vazut. Poti sa cumperi pe internet, uite ce am gasit pe amazon : (http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw?url=search-alias%3Daps&field-keywords=yogurt+machine).
In Franta, o masina de iaurt costa intre 30 si 100 de euro. Se gaseste in toate magazinele. Eu am 2 masini (una Seb si una Moulinex). Cea Seb m-a costat 46 de euro.
Daca nu gasesti si vrei neaparat... poti sa iti trimit una desi cred ca transportul costa scump!
roxana a spus…
Chiar asa, cui nu-i plac biscuitii? Cu siguranta, nu mie!
O carte intreaga numai cu biscuiti? Waaaaaa!
Mi-au placut atat de mult (dealtfel cam tot ce inseamna dulciuri cu lamaie imi place), ca astazi i-am si facut. Absolut deliciosi, data viitoare voi face cantitate dubla !
Si m-am amuzat ca in stare finala, seamana cu niste felii de cartofi coapte in cuptor.
Excelenti Irina, multumesc mult de reteta!
Irina a spus…
Roxana, special pentru tine... mai postez o reteta de biscuiti cu ciocolata pana la sfarsitul saptamanii....
roxana a spus…
Ufff, m-ai emotionat... Multumesc, Irina si abia ii astept!
Mai ales ca de silueta nu-mi fac probleme, mai e loc destul unde sa se aseze.
Te pup cu drag, noapte buna!
Irina a spus…
Gata, Roxana. Reteta e pe blog! Pofta buna!
Edith a spus…
Foarte faini biscuiteii, i-am notat! :)
Irina a spus…
Imi pare bine, Edith!
Anonim a spus…
cum sunt la gust?
moi,sau crocantei?
zi si mie(fara a te amuza prea mult pe sseama mea),ce fel de amidon?
nu am in casa,si nici nu folosesc,si parca sunt de mai multe feluri.
te pup,mariy.
Irina a spus…
Mariy, amidon = faina de porumb = zeamil. Daca nu ai, poti sa o inlocuiesti cu faina.
Anonim a spus…
amidon = faina de porumb? eu am crezut ca e praf de copt ( bicarbonat)
Dar care e scopul amidonului la acesti biscuiti
Irina a spus…
Laura, amidonul inlocuieste faina. Biscuitii ies mai fragezi, mai lejeri.