Rosii in soare

Ultimele rosii cherry, explozie de savoare si lumina, amintiri de o vara deja dusa, cu amurguri calde sub umbra copacilor blanzi, in miljocul florilor de tara....
In casa aurie de pe colina incerc sa intarzii venirea toamnei, ascund rosille in borcane si ma bucur ca un copil ca gustul lor ramane acelasi zile intregi...

Rosii uscate la soare

Ingrediente
500 g de rosii herry
50 cl de ulei de masline
Soare puternic timp de 3 zile

Preparare
Spalati ciresele, uscati-le cu ajutorul unui prosop.
Taiati-le in doua folosind un cutit ascutit.
Puneti rosiile cu miezul in sus pe o tava, ca in imaginea de mai jos.

Adaugati tava grill de la cuptor peste prima tava.

Inveliti totul cu un sac de canepa, impiedicand astfel atacul insectelor.

Lasati sacul in soare (sau in sera) timp de 3 zile, rosiile se usuca incet.

In cazul in care timpul este umed seara, introduceti tava in casa pe timpul noptii.
Dupa 3 zile (sau mai multe...depinde de soare), varsati rosiile intr-un borcan.

Adaugati ulei de masline, astupati borcanul si puneti-l intr-o camara la rece.
Asteptati o saptamana...

Imi pare bine ca v-am regasit...

Comentarii

roxana a spus…
Of, Irina, ce bucurie sa te aud din nou!!!
Rosiile uscate la soare sunt si una din "obsesiile mele culinare" :), iar ale tale arata excelent! In penultima fotografie, asa uscate inainte de-a le pune in borcane, arata nostim, ca niste ardei mici chilly uscati.

Te imbratisez cu drag si-ti doresc o vara intarziata (sau un inceput de toamna) cat mai dulce si mai parfumat in "casa aurie de pe colina"...
Anonim a spus…
Si noua ne pare bine ca ne-am regasit!
Semneaza corul cititorilor pofticiosi.
Cristina a spus…
Felicitari!Ideea rosiilor uscate la sare m-a cam bantuit o perioada din vara asta dar am lasat-o balta...Tu esti chair cutezatoare ;) Treci si pe blogul meu sa vezi daca-ti place.
floring a spus…
Buna,
Am cules si eu ultimele rosii cherry din gradina si le-am pus intr-o tava la soare, ca mai sus. Eu am mancat mai demult rosii uscate de la supermarket, ambalate in punga de hartie, si mi-au placut tare mult. Intrebarile mele sunt: cu metoda ta, cu ulei de masilne, cat timp se pot conserva rosiile asa? Sau trebuie consumate repede? Exista vreo reteta pentru pastrarea lor in stare uscata?
Irina a spus…
Roxana, e inca vara la noi : 23 - 24°C, cinam in fiecare seara afara....e foarte placut!
Irina a spus…
K, bine te-am gasit! Ai o profesie de vis!
Filou s-a acomodat in noua casa, as spune ca a dezvoltat o adevarata pasiune pentru scara, se joaca pe ea, se ascunde de noi si chiar se aseaza pe treptele cele mai inalte ca sa ne poata urmari de la inaltime!
Irina a spus…
Cristina, blogul mi-a placut si o sa mai trec! Sper sa pot sa il pun pe lista de bloguri culinare cat de curand.
Irina a spus…
Florin, cu metoda mea se pot pastra 3 luni intr-o camara rece si fara lumina.
Uscate, fara ulei... nu stiu sa iti spun, n-am incercat niciodata. Cred ca, incetul cu incetul, fara conservanti, rosiile se usuca din ce in ce mai mult si se sfarama. Dar in cat timp, nu stiu sa iti spun.
Unknown a spus…
ha! am facut rosii uscate de cateva ori, ultima data chiar aseara, insa in cuptor.. tinute la temperatura minima, cateva ore.. nu acelasi lucru, dar ne adaptam situatiei :)

bine ai revenit :x
VertAnge a spus…
Arata nemaipomenit!
Irina a spus…
Mazi, nu stiu cum ies facute in cuptor. Am vazut ca trebuie sa le tin cateva ore bune, vreo 3-4 si mi-a fost frica... Profit inca de soare!
Irina a spus…
VertAnge, blogul tau m-a facut sa visez...
Angelica a spus…
Foarte buna ideea!Am si eu rosii cherry si am sa le usuc dupa metoda ta!
Imi place blogul tau,e tare fain!
Pup!