Macarons


Imi aduc aminte de-un drum lung de vara. Autostrada pustie, umbra noptii.... Si aerul sec, vartej prin plete.
Ore intregi ascultand Keith Jarret si zgomotul rotilor pe caldaram.

Imi aduc aminte de prima seara de dans. Asteptarea, caldura obrajilor, prima atingere.
Si Against all odds, Phil Collins.

48 de ore de plans. Continuu. Inima zdrobita, cu siguranta, pe vesnicie. La ce bun sa traiesc? 48 de ore de plans si jale. Uitare. O viata stinsa, cea noua in fata mea. Si cantecul de razboi : Ain't no mountain high enough, Diana Ross.

Plecarea din tara. Bagaje pline de sperante, de vise, de planuri. Dar si de tristete, de deja dor, de pamant de tara si de Emotie de toamna, Nicu Alifantis.
Cand ai mei ma cer acasa, in minte imi vine acelasi cantec de Gil Dobrica. "Munti si vai, rauri repezi..."

Si viata trece, foile cad, una dupa alta, minunile se descopera inca zi de zi, sufletul mi-e deschis, inima plina de nostalgie. Ma trezesc cu muzica, gatesc in ritm de dans,(de fapt...depinde de reteta), alerg si fac cumparaturi in functie de nivelul de decibeli ce imi ajung la ureche. Imi plac serile de vara cu muzica in surdina, imi plac colindele sau sunetul muzicii in sali de concerte, imi place sa adorm in soapte melodioase.

Impreuna cu Roxana, ne-am gandit ca am putea sa facem mai multe compilatii muzicale. Va invitam sa participati si voi, toate ideile sunt bine venite.
Iata compilatiile la care ne-am gandit :

- compilatia pentru dupa amiezi de duminica cu ceai si prajiturele
- compilatia pentru tocat legume
- compilatia pentru mancarea migaloasa
- compilatie pentru curatenie
- compilatie pentru drum lung cu masina
- compilatie pentru momentele de "unul singur" - momentele in care dansam pe o anume muzica, cantam si noi, etc. Adica ceva ce ne pune in priza si ne face sa ne eliberam de anumite timiditati / inhibitii.

Edit : Veti gasi mai jos compilatiile cu melodiile primite pana acum !
- compilatia pentru dupa amiezi de duminica cu ceai si prajiturele

- compilatia pentru tocat legume
Découvrez la playlist Compilatie pentru tocat legume avec Manu Chao

- compilatia pentru mancarea migaloasa
Découvrez la playlist Compilatie pentru mancare migaloasa avec Sade

- compilatie pentru curatenie
Découvrez la playlist compilatie pentru curatenie avec Frou Frou

- compilatia pentru drum lung cu masina

- compilatie pentru momentele de "unul singur" , momentele in care dansam pe o anume muzica, cantam si noi, etc. Adica ceva ce ne pune in priza si ne face sa ne eliberam de anumite timiditati / inhibitii.

Puteti sa imi trimiteti preferintele voastre scriind aici sau prin mail sau scriindu-i lui Roxana la adresa urmatoare : http://destinatiaintamplatoare.blogspot.com/.

Macarons

Reteta de Sébastien Serveau
Ingrediente
110 g de pudra de migdale
225 g de zahar pudra
25 g de cacao
4 albusuri de ou (120 g) scoase cu o zi inainte
50 g zahar tos
30 picaturi colorant rosu
Preparare
Cantariti toate ingredientele.
Incalziti cuptorul la 150°C (incalzire ventilata).
Macinati intr-un robot migdalele, zaharul si pudra de cacao timp de 2 minute.
Varsati amestecul intr-o tava si puneti tava la cuptor timp de 5 minute.
Cerneti amestecul folosind o sita fina.
Bateti albusurile spuma, cand amestecul devine alb adaugati zaharul. Bateti albusurile timp de 3 minute.
Varsati peste albus amestecul de migdale si de cacao, amestecati usor pana cand amestecul devine suplu, lucitor dar nu lichid.
Luati doua linguri din aluat si amestecati-le cu colorantul rosu. Varsati totul inapoi in aluat si amestecati din nou usor.
Intindeti o foaie de copt pe o tava mare. Puneti aluatul in pos si formati cercuri pe hartia de copt.
Lasati tava la uscat, intr-un loc mai cald, timp de o ora.
Incalziti din nou cuptorul la 150°C, puneti tava la copt pentru 6 minute.
Intoarceti-le in sus si coaceti-le din nou alte 6 minute. Lasati-le la racit si umpleti-le cu crema de ciocolata sau nutella.
Pofta buna!

Comentarii

Ina Todoran a spus…
De cand asteptam de la tine reteta de macarons! Arata absoult impecabil. Prima mea incercare de ai prepara a fost o dezamagire: nu au facut decat vreo 2-3 piciorusul acela frumos :( Dar am inteles ca sunt mai pretentiosi. Cat despre melodii - excelenta idee! Am sa caut si eu cateva piese frumoase. O zi minunata Irina draga!
Raluca a spus…
Fooarte tare! Cool ca ai reusit sa le faci. Eu tot astept sa vina curajul :).
Kris a spus…
Arata foarte bine, sunt fan macarons asa ca voi incerca sigur reteta!
M-ai pierdut insa la un moment dat. Spui ca migdalele, zaharul si pudra de cacao se macina, iar amestecul se pune intr-o tava la cuptor. Mai incolo spui ca zaharul trebuie adaugat in albusurile spuma. Cum sa il adaug, daca deja l-am amestecat cu restul?
Am mai incercat o reteta de-a ta mai veche de macarons si au iesit foarte bune. Nu seamana neaparat cu ce stiu de la Laduree, dar sunt bune :)
Irina a spus…
Ina , imi pare bine ca ti-au placut si sper sa ai curajul sa ii faci.
Astept melodiile tale cu mare bucurie!
Irina a spus…
Raluca, totul e sa te organizezi.
Am primit multe cereri prin mail pentru a face reteta, de data asta i-am facut repede, o sa incerc sa pozez fiecare etapa a retetei, poate sambata.
Excelent site-ul tau, pozele imi plac mult!
Vazand unde locuiesti, vrei sa ne trimiti preferintele tale muzicale?
Irina a spus…
Kris, abia astept sa ii incerci!
In retete (vezi la ingrediente) am vorbit de doua cantitati de zahar, una pudra (care se amesteca cu pudra de cacao si cu cea de migdale) si una de zahar tos (care se adauga la albuse).Stiu de ce reteta vorbesti, imi aduc aminte de ea, nu am mai facut-o de mult. Ma bucur ca iti place. Sper sa pozez toate etapele data viitoare!
roxana a spus…
Frumoase cuvinte si emotionante, frumoase si melodiile alese Irina! Si in afara de Coldplay, nu ii stiam pe nici unul, asa ca multumesc! :-)
"Il y a" mi-a placut in mod deosebit. Mi se pare ca are un ritm tare cald si bland. Il canta Vanessa Paradis cumva?

Eu ma chinui de peste o ora sa fac o lista si abia am reusit... Ca de obicei, nu m-am putut hotari la una singura si am ales 3 din fiecare categorie. Ufff! Iti trimit pe mail ca sa nu-ti ocup toata pagina. :)) Si o sa le postez si pe blog, ca videoclip, cum le-ai pus si tu.
De macarons ce sa mai spun? Doar ca arata excelent, ca toti biscuitii pe care i-ai postat pana acum! Si nu numai.
Irina a spus…
Da, Roxana, e vorba de Vanessa Paradis.
Multumesc pentru macarons!
Kris a spus…
A, scuze, nu citisem cu atentie, eram fascinata de ele :)) Le incerc si iti spun cum au iesit :)
VertAnge a spus…
Sunt atat de frumoase si delicate! O sa ma incumet si eu sa le fac cand o sa-mi iau un cantar electronic.
Irina a spus…
Kris, astept vesti de la tine, sper sa iti reuseasca!
Irina a spus…
VertAnge, as putea sa transform gramele in linguri, vrei?
Anonim a spus…
O sugestie de la Adriana: le-ati incercat pe cele de la recent deschisul Petit Heritage, in Dorobanti? Sunt chiar bune:)
Irina a spus…
Adriana, mi-ar placea tare mult sa le incerc insa sunt departe de Dorobanti....
roxana a spus…
Irina, daca tot ai venit tu cu ideea, ma alatur si eu solicitarii nerostite a lui VertAnge de a transforma gramele in linguri. Si mie imi lipseste cantarul din bucatarie, si mi-ar placea sa incerc sa fac bunatatile astea. Bineanteles, daca intre timp o sa conving si cuptorul sa coopereze... :-)
Multumesc mult!
MariaM a spus…
Arata atat de bine incat imi taie orice urma de curaj pe care as avea-o .
Am uitat sa scriu ca prajitura Coco e deja printre preferatele familiei.Uneori iese mai inaltuta, uneori mai micuta alteori mai inchisa la culoare sau nu, mai "finuta" sau nu insa super buna la cafeaua de dimineata sau pentru micul dejun al copiilor.
Anonim a spus…
Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj
cupcake a spus…
imi place blogul tau!niste retete super!te pup
Ely a spus…
Wow, macarons...sunt innebunita dupa aceste delicatese. Ultima oara am mancat acum 2 zile de la patiseria Paul and...I don't remember. Au fost cu fistic si minunate. Nu ma incumet sa probez reteta ta, poate doar dupa ce vad fiecare pas cum se face. Daca nu, imi cumpar gata facute.
Irina a spus…
Roxana, promit sa transform totul in linguri si lingurite curand. Pentru cuptor....mai vorbim?
Irina a spus…
Maria, am sa incerc sa explic detaliat cum ii fac. Stiu ca par greu de facut dar, daca ai toate ustensilele si te organizezi bine, totul devine aproape o joaca de copii.
Imi pare bine ca ti-a placut prajitura, am mai gasit una cu nuci, trebuie neaparat sa o incerc si sa iti dau de veste!
Irina a spus…
Antzu, multumesc mult!
Irina a spus…
Ely, sper sa te conving ca poti sa le faci. O sa incerc si cu fistic si iti dau de stire!
VertAnge a spus…
Ar fi super daca ai putea sa imi spui corespondenta grame-linguri.
Multumesc frumos!
Spor la bucatarit!
Anonim a spus…
Salut www.SpuneNuDrogurilor.com este o echipa recent formata, nonprofit, care si-a propus sa lupte pentru constientizarea opiniei publice, a tinerilor debusolati de societatea în care traim despre tot ceea ce înseamna consum de droguri într-un fel sau altul.
Daca prin actiunea ta, salvezi o singura viata de la decadere, considera ca ti-ai atins scopul, alaturi de noi toti ceilalti.

Daca doresti sa sustii aceasta campanie, afisaza pe blogul tau un banner, codul se preia de la: www.spunenudrogurilor.com vei fi sustinut si tu de aceasta campanie lasa un comentariu daca ne sustii sa te sustinem si noi Scuze de deranj
Elena Sotropa a spus…
Am intrat pentru prima oara pe blogul tau cautand reteta de macarons, dar cred ca am sa mai raman pe aici :)

O sugestie muzicala sa o adaugi la lista ta pentru un drum lung cu masina (consider ca melodia e foarte potrivita): Skulker- Strawberry Deluxe !
Irina a spus…
Buna Elena, as vrea sa pot sa o adaug (melodia e chiar potrivita) dar nu pot! Deezer imi spune ca nu il are...pacat!
bianca a spus…
nu stiu de ce dar playlisturile tale m-au emotionat pana la lacrimi...atata muzica buna, melodii care imi aduc aminte de perioade, oameni, intamplari, stari de spirit...melodii uitate in nu stiu ce fisiere in nu stiu care calculator vechi...amintiri uitate dar care revin acum una dupa alta...genial sentiment!

otis redding-sitting on the dock of the bay
otis redding-ain't no sunshine
alicia keys-fallin
bob dylan-don't think twice, it's alright
damien rice-the blowers daughter
frank sinatra-the girl from ipanema
janis joplin-me and bobby mcgee
nirvana-come as you are
pink floyd-dark side of the moon
pink floyd-wish you were here
queen&david bowie-under pressure
reamonn-supergirl
red hot chilli peppers-road trippin'
rene aubry-salento
sting-shape of my heart
the crystal method-glass breaker
the troggs-wild thing
third eye blind-semi-charmed life
toploader-dancing in the moonlight
verve pipe-bittersweet symphony
solomon burke-do't give up on me
otis redding-love man


asta e playlistul meu pentru tine, stiu ca e putin cam lung:) nu e pentru ceva anume, sunt doar melodii care ma binedispun, ma inspira, imi dau energie sau doar imi face placere sa le ascult.

legat de blogul tau, vreau sa iti spun ca e foarte usefull pentru mine, chiar am incercar niste retete si au iesit foarte bine:) so keep up the good work!!!

doar ca am o rugaminte...poti sa pui mai multe poze cu sectiuni? m-ar mai ajuta putin...

spor la bucatareala!!:*
Anonim a spus…
salut.unde se gaseste pudra de migdale?sau de unde se cumpara?
Irina a spus…
Bianca,

multumesc mult pentru mesaj. Am incercat sa adaug toate melodiile tale, mi-au placut si mie foarte mult.

Nu am gasit :
Ain't no sunshine cu Otis Redding, am pus varianta cantata de Al Jarreau.
Don't think twice, it's alright
cantata de Bob Dylan, am pus-o pe cea cu Bryan Ferry.

Nu am gasit deloc Pink floyd-dark side of the moon si wish you were here. Nici Red Hot Chili Peppers, the crystal method sau verve pipe.

Am gasit Under pressure doar in varianta Queen.

Multumesc pentru cuvintele frumoase, o sa incerc sa pun mai multe poze...

Spor si tie!
Irina a spus…
Pudra de migdale (sau migdale macinate) se gaseste la supermarketuri sau la magazine arabesti. Daca nu gasesti, cumpara migdale decojite si macina-le cu robotul.