Cuibul din cer

Am fost la Sables. Din nou. Acasa. O casa la un ultim etaj, undeva intre ocean si pamant. Ca un cuib de pasari. Cuibul meu suspendat de cer.
Si albastru, si turcoaz, si alb. Uite cerul in mare... Peste tot. Infinit....
Casa mea e undeva intre nori, aproape de soare. E o casa cu lucruri vechi si amintiri, cu geamuri mari si o terasa care zboara.
Dimineata ascultam discuri vechi preparand paine si briose. Pluteam, cu casa, departe. In trecut....


Découvrez la playlist queen fmercury avec Freddie Mercury
...Apoi, la pranz mancam usor, din cadourile marii. Scoici, peste, creveti. Cumparati de la pescarii din port. Zambet, ochi albastrii si riduri. De la soare. Si de la vant. O alta lume....

Scoici in sos de vin
(Moules marinières)

Ingrediente (pentru 2 persoane)
500 g de scoici
1/2 pahar de vin sec (10 cl)
1/2 ceapa
25 g unt
Patrunjel

Preparare
Curatati ceapa, taiati-o in cuburi mici.
Spalati scoicile in apa rece. Curatati-le de alge si de nisip cu ajutorul unui cutit.
Puneti o oala adanca pe foc destul de mare, adaugati untul, ceapa si vinul alb. Adaugati scoicile cand untul s-a topit.
Acoperiti cu un capac si asteptati ca scoicile sa se deschida (cam 5 minute).
Adaugati patrunjel, sare, amestecati si serviti cu cartofi fierti sau prajiti.
Puteti sa adaugati o lingura de smantana in sos.
Pofta buna!


Iar seara rascoleam in colectia de filme. Vazute de atatea ori. Filme la care ma intorc cu drag. Ca de fiecare data.
Vacanta, plutire, zbor, cuibul meu din cer. Si din inima.





Comentarii

dana a spus…
mai ca pocnesc de invidie, e clar, nu?
omg, the way we were! doar sapt trecuta l-am revazut. exact asta faceam si noi in vacante, inainte sa avem prichindel sa ne alerge. bucura-te de fiecare clipa! pupici
Unknown a spus…
Arata superb, tare placut trebuie sa fie in cuibusorul tau! Imi plac filmele alese… le-as revedea de nenumarate ori, ca si tine.
Lia a spus…
Ce fire ne leaga....
Casa mea e pe pamant,stropii de ploaie mi-au facut coronita in par,
miros a muschi si a stejar ud,
manac supa de pastai si ma uit la farul tau.
Splendid !
Silvia a spus…
Excelenta reteta , preferata mea ! Intotdeauna cand cumpar scoici testez o reteta nou si fac scoicile marinate :) simt nevoia sa ma bazez pe ceva sigur bun.
Dan a spus…
les sables d'ollones? de acolo se pleaca in tot felul de curse de veliere, transatlantice si in jurul lumii (vendee globe pleaca de acolo, ai vazut asa ceva?
vezi ca fructele de mare se numesc "darul marii" in traducere romaneasca din bulgara...
Denisa a spus…
Irina, nu am mancat nicodata scoici...deci nu stiu ce pierd, insa prezentarea ta este foarte frumoasa si mi-a cam lasat gura apa.
Irina a spus…
Dana, daca iti spun ca te invidiez pentru prichindel, ma crezi?
Irina a spus…
Sanctaphrax de la carte?
Care sunt filmele tale preferate?
Irina a spus…
Frumos, Lia. Multumesc.
Irina a spus…
Silvia, stiam ca iti va placea. Si eu ma uit des la retetele tale de peste si fructe de mare.
Irina a spus…
Les Sables d'Olonnes. Exact!
De aici pleaca Vendée Globe :
http://invatsagatesc.blogspot.com/2008/11/vende-globe-cursa-secolului.html
http://invatsagatesc.blogspot.com/2008_07_16_archive.html
Nu stiam de traducerea din bulgara, multumesc pentru informatie!
Irina a spus…
Denisa, nu gasesti nici congelate? Ar trebui sa incerci, macar o data...
Dan a spus…
irina, te invidiez, dar am o intrebare; se poate sa ai apartament in Sable si sa nu iesi tu cu yachtul pe mare?
Irina a spus…
Se poate...daca nu ai yacht... Stii ce e culmea? Niciodata nu m-a atras foarte mult. Ma atrage apa, am stat practic toata viata mea langa apa, dar nu ma vad calatorind cu vaporul.
Francezii sunt atrasi de vapoare si de curse navale foarte mult asa ca, cine stie, poate intr-o zi?
Denisa a spus…
Irina, ba gasesc si gasesc chiar si proaspete, doar avem destula apa pe aici pe la noi. Insa nu am fost curioasa pana acum, cel putin. Probabil ca am sa incerc.
roxana a spus…
Cred ca fiecare avem nevoie de un cuib in cer, chiar daca nu-i la fel de aproape ca al tau, Irina. Superbe fotografii! De cand am deschis la postarea ta, privesc pozele si ma simt transportata intr-o lume calda. Senina, asezata, linistita. De un firesc incredibil.
Ma bucur ca ti-ai luat o vacanta, ma bucur ca te-a adus mai aproape de tine si de lucrurile care te umplu de bucurie si tihna!

Bineanteles, m-ai omorat cu Queen si trailerele postate... Cat de bine este cand cineva aduna la un loc ceea ce-mi place mie!
Multumesc, a fost un rasfat pe care l-am degustat cu mare placere, mai ales pentru ca am facut-o de acasa. Da, de azi am interneeeeet!!! :-))
Irina a spus…
Mdaa, ma gandeam eu ca trebuie sa gasesti! Sper sa incerci intr-o zi!
Irina a spus…
Roxanaaaaa, bine ai revenit! Imi pare bine ca ti-a placut mesajul si ca ai putut sa il asculti de acasa!
Ciuşca a spus…
Întotdeauna mi s-a părut că scoicile-s încă mai bune când în jurul lor se simte marea. Nu?
Irina a spus…
Asa e, Ciusca. Au un gust aparte. De la mare, de la soare, de la albastru, de la iod.
Adela a spus…
Suna delicios, scoici pana acum nu prea am gatit ca sa fiu sincera. Am mai gasit o reteta interesanta cu fructe de mare, o sa o incerc sap viitoare.
http://femina.rol.ro/art/27571-38-fructe_de_mare_cu_orez_si_dovlecei.htm
wine and knives a spus…
frumoase poze. pare f frumos la sables. poate ne spui mai multe despre regiune, eu unul n-am fost pe acolo.