Aluatul pentru tarte dulci : pâte sucrée

Ea a vrut o casa si o bucatarie mare. Pentru a ii gati lui tarte cu fructe. Tarte cu capsuni...

Pâte sablée
Reteta de Bernard Deschamps et Jean Claude Deschaintre (Le livre du pâtissier)
Ingrediente
250 g faina cernuta
100 g unt sau margarina la temperatura camerei
130 g zahar pudra
1 ou
sare
Puteti sa adaugati o lingura de cacao sau coaja rasa de citrice, putina menta, etc.
Preparare
Cerneti faina. Taiati untul in bucati mici.
Amestecati zaharul cu ouale.Adaugati sarea si amestecati din nou.
Cand zaharul s-a topit adaugati untul. Amestecati.
Varsati totul peste faina. Amestecati pana formati aluatul. Nu il lucrati foarte mult, cu cat il atingeti mai mult cu atat devine mai putin crocant.
Folositi-va de podul palmei pana cand aluatul devine omogen.
Acoperiti aluatul cu o folie de plastic si puneti-l la frigider pentru o ora.
Preincalziti cuptorul la 220°C.
Intindeti aluatul folosindu-va de faina. Asezati-l in tava. Adaugati boabe de fasole pentru ca aluatul sa nu se umfle. Puneti tava la cuptor pentru 20 de minute.
Lasati-l la racit, adaugati crema si multe, multe fructe.
Pofta buna!

Comentarii

Momo a spus…
tocmai l-am facut pentru tarta mea cu rubarba!este minunat!
Irina a spus…
Asa de repede?
Si mie imi place acest aluat si il folosesc la toate tartele!
Anonim a spus…
Irina, stii ca sunt un fan inrait al blogului tau! Imi plac mult toate mesajele iar fotografiile sunt excelente! Citesc blogurile straine iar al tau e la acelasi nivel.Sunt plecata din tara de 15 ani, ca si tine tin la Romania si imi e dor de casa. Sa nu te superi pe mine, tare as vrea sa nu scrii numai retete ci sa adaugi si comentariile tale. Povestile tale ma atrag mult. Abia le astept.
Cu drag,
Ioana
aschiutta a spus…
Salut. Esti interesat/a de un schimb de link cu blogul meu ? Daca da astept un raspuns pe www.aschiutta.com la sectiunea Link Exchange . Multumesc
Anonim a spus…
Irina, pate sablee este aluatul preferat al sotului meu, eu am facut o tarta cu lamaie cu asa un aluat dar o voi reface cu reteta ta, sigur va iesi mai bun!! (si reteta de clatite am "furat-o" de la tine, s-a dovedit mai buna decat cea pe care o stiam eu) :)
...oare ce inseamna "faina macinata"? ma poti lamuri, te rog?
multumesc si multi pupici!!
yafa a spus…
Ce pofta mi-ai facut, j'adoreeeeee!
Sa zicem ca ultima poza e doar pentru mine ;). O dupa amiaza placuta.
VertAnge a spus…
Ce la fix ai postat reteta aceasta ! :)
Merg acasa in weekend si am de gand sa ma intorc cu cateva kilograme de capsuni parfumate,numai bune de pus pe o tarta.
Crema este de vanilie?
Merci pentru reteta pentru aluat.Nu am prea multa experienta in domeniul tartelor, dar voi capata in curand.
Irina a spus…
Ioana, multumesc pentru mesaj o sa incerc sa adaug cate o poveste la fiecare reteta.
Irina a spus…
Raluca, faina macinata era faina cernuta. Stii, cand gandesc, gandesc in franceza. Apoi....traduc! Imi pare bine ca ti-a placut reteta de clatite. Cum e dupa un an???
Irina a spus…
Aschiutta, bine ai venit. Cred ca blogul tau e de stiri locale. Eu nu mentionez decat blogurile culinare, imi pare rau. Dar iti doresc mult succes in continuare.
Irina a spus…
Yafa...ultima poza e a ta! Ti-o trimit?
Irina a spus…
VertAnge, crema e de vanilie. Sper sa iti reuseasca aluatul.
kzarinne a spus…
wow, nu pot sa cred ca ti-ai amintit!!! te pup de o suta de ori!! :)

dupa un an e minunat, tot mai bine pe zi ce trece!! si in parte asta se datoreaza si magiei din bucatarie! :))
Irina a spus…
Cum sa uit o mireasa asa de frumoasa? Cum sa te uit?
Buna!

Vreau sa incerc aluatul asta pentru o serie de mini-tarte asemanatoare cu cele din pozele tale, insa mi-e teama ca nu se vor desprinde intregi din forme. Cum sa procedez? Intai lasate sa se raceasca sau scoase din forme cat sunt fierbinti? Tu cum faci?

Merci,
M.
Irina a spus…
Buna Miriam,

le las sa se raceasca in forma cam 5-10 minute, apoi le scot.
Am incercat, a iesit mult mai bine decat speram :)

Multumesc fain pentru reteta, am dat si link la postarea ta de aici.

Zilele viitoare cred ca incercam si cartofii dauphinois.

Imi plac povestile tale. Salutari :)