15.07.2010

Jolie - jolie

Am gustat-o pentru prima oara acum cativa ani, intr-un restaurant din Orleans. Mi-a ramas gandul la ea. Mult timp. Retinusem cateva ingrediente : verbena si lemongrass. Plante aromatice de care auzisem doar in carti. Salata de fructe era asezata langa o inghetata de zmeura ce se potrivea, de minune, cu sucul lasat de fructele proaspete...
La sfarsitul verii, meniul s-a schimbat, salata a disparut, lasand loc altor delicatese. Am asteptat cu nerabdare anul urmator dar salata jolie - jolie nu a mai aparut.
Intre timp descoperisem verbena, poate si datorita nenumaratelor povesti despre vampiri. Lemongrass-ul il gasisem in magazinele chinezesti, il cumparasem in cantitati destul de mari, il congelasem in asteptarea verii si a retetei minune.
Cateodata cauti disperat un anumit lucru si nu il gasesti. Te opresti, chiar uiti de el si te miri cand iti apare brusc. Asa mi-a aparut si mie salata preferata, citind, din intamplare, o carte cu retete create de William Ledeuil!
Fructe, zahar, verbena si lemongrass! Salata mea! Iat-o!

Salata de fructe

Ingrediente
40 cl de apa
125 g zahar pudra
1 buc (cam de un deget mic) de tulpina de lemongrass
sucul de la o lamaie
1 pumn de foi de verbena lemon
fructe (portocale, piersici, pere, mere, zmeura, etc.)

Preparare
Puneti la fiert toate ingredientele in afara de fructe. Amestecati pana cand zaharul s-a topit.
Lasati sa fiarba timp de 3 minute. Strecurati.
Curatati fructele, taiati-le bucati, puneti-le in suc.
Puneti salata la rece, serviti dupa cateva ore.
E cea mai buna salata de fructe din lume. Sper sa va placa!
Pofta buna!

19 comentarii:

Gabriela spunea...

Mie una sigur i-mi place,pentru ca i-mi plac fructele tare mult,si salata facuta in acest fel nu are cum sa nu-mi placa!arata foarte bine,o nebunie de culori!yammy.yammy!!!

alison spunea...

un desert intr-adevar placut,aromat,vesel...lemongrass am mai vazut,dar verbena lemon,nicaieri pe aici!

Irina spunea...

Gabriela, sper sa o faci! E racoritoare si foaaaarte buna!

Irina spunea...

Alison, iti trimit de la mine din gradina!

yafa spunea...

salade de fruits jolie, jolie, jolie...tu plais a mon pere tu plais a ma mere....parca il aud pe Bourvil!, trebuie sa fie foarte buna! Buna idee am sa incerc la viitoarea. O saptamana frumoasa,pupicei

Denisa spunea...

Mi-e rusine sa recunosc, insa nu am auzit de niciuna dintre cele doua plante aromatice. Insa am sa fac temele, am sa caut pe net si am sa incerc sa gasesc :). Salatele de fructe sunt foarte bune si racoritoare mai ales la 50 d egrade ale noastre, nu? :(

Roxana spunea...

Lemongrass am vazut si chiar ma intrebam la ce l-as putea folosi. Cred ca voi incerca o salata de fructe, caci suna foarte bine reteta ta, Irina!
Si mie imi place salata de fructe, dar o fac diferit: pun 2-3 feluri de fructe, iaurt rece, apoi putina miere sau sirop de artar si scortisoara. Iese tare buna, cel putin pentru gusturile mele! :-))

p.s. Mi-era dor sa te citesc.

VertAnge spunea...

Nici eu nu gasesc verbina pe nicaieri. O pot inlocui cu ceva? Ma gandeam sa pun menta...dar nu cred ca au legatura una cu alta :)

dana spunea...

am o tufa de lemon verbena in gradina, dar tocmai am decimat-o pentru o inghetata. cred ca am sa incerc salata ta cu pineapple sage in schimb, eventual o frunza de lime, merge ff bine cu lemongrass. si cu inghetata de lemon verbena, abia astept!

Irina spunea...

Yafa, incearca si spune-mi daca ti-a placut!

Irina spunea...

Denisa...50 de grade??? Cum faci sa rezisti??? Imi aduc aminte ca, acum vreo zece ani, am stat o saptamana, la Chisinau, cam la-20°C. Greu, degetele mi se lipeau de metal. Frigul il mai suport dar caldura....

Irina spunea...

Roxana, uite, cu iaurt n-am incercat niciodata... Lemongrass gasesti peste tot acolo unde esti! Sper!
Pentru dor... s-a rezolvat!

Irina spunea...

VertAnge, poti sa o inlocuiesti cu menta. Nu e acelasi gust dar cred ca salata e buna. Eu fac salata de capsuni cu menta.
Daca nu gasesti, iti trimit de aici! Din gradina. Le usuc in sera si ti le trimit, vrei?

Irina spunea...

Inghetata trebuie sa fie grozava. Uite in ce mai pun eu - ceai, panacotta, checuri. Ce este pineapple sage ?

dana spunea...

e salvie care miroase si aduce usor a ananas. se pot face tot felul de bauturi - ceai, cocktails, si in special pentru deserturi, unde salvia n-ar avea nici o sansa. merge bine si cu peste, mai ales in sos de ananas. panacotta n-am mai facut demult, uite o idee buna :)

Denisa spunea...

Pai cum sa rezist? M-am adaptat, greu ce-i drept, insa ideea este ca la gradele astea nu prea vezi tipenie de om afara. De aceea aici se poarta pauza de pranz, de la 1 la 4 cam toata lumea e prin casa :).

Irina spunea...

Dana, nu o stiu. O sa incerc sa o caut aici. Multumesc.

Irina spunea...

Denisa, spune-mi cum faci sa ai putin aer? Deschizi geamurile noaptea? Inchizi totul ziua?

teostan spunea...

Arata foarte bine salata ta!